فناوری و پژوهش سهند آهن و فولاد خاورمیانه

درباره ما

فناوری و پژوهش سهند آهن و فولاد خاورمیانه

توسعه و پیشرفت هر صنعت مستلزم انجام مداوم پژوهش­‌های بنیادی و کاربردی جهت بکارگیری در واحدهای تولیدی و خدماتی می‌باشد. با توجه به اینکه پژوهش در دانشگاه­‌ها و مراکز تحقیقاتی معمولا تا سطح آزمایشگاهی پیش رفته، نتایج آنها نمی‌­تواند مستقیما به دستورالعمل­‌های فناوری قابل استفاده در صنایع تبدیل شود. لذا در اغلب کشورهای توسعه یافته جهت تکمیل زنجیره پژوهش – فناوری، با استقرار پایلوت­‌های خط تولید و انجام آزمایشات متعدد در ساختارهایی که تجاری­‌سازی پژوهش­‌های کاربردی جزء شرح کار آنها است، دستورالعمل­‌های فناوری مورد نیاز را استخراج می­‌نمایند. در کشور ما نیز با رشد روز افزون صنعت فولاد و حجم سرمایه­‌گذار­ی­ در دو دهه اخیر، دستیابی به آینده‌­ای روشن و توسعه پایدار در این صنعت بدون شک مستلزم وجود چنین مراکزی است. در همین راستا با انجام مطالعات تطبیقی بیش از 100 مرکز تحقیقات فولاد در کشورهای مختلف دنیا و با توجه به ماهیت خصوصی و غیرانتفاعی این مراکز، ضرورت انتخاب الگوی مناسب در کشور ما از اهمیت بسزایی برخوردار گردید.

تاریخچه
پیشنهاد تاسیس یک مرکز تحقیقاتی در حوزه صنعت آهن و فولاد با رویکرد تجهیز و استقرار انواع پایلوت­‌های مختلف، اولین بار توسط پروفسور نجفی‌­زاده در سمپوزیوم‌­های فولاد 90 و 92 مورد تصویب و تایید شرکت کنندگان قرار گرفت و سند آن نیز به امضاء مدیران عامل شرکت­‌های فولادی رسید. در این قطعنامه­‌ها همچنین مقرر گردید درصدی از فروش سالیانه صنایع به امور مربوط به احداث و تجهیز این مرکز اختصاص یابد. سپس با همت و پیگیری رئیس انجمن آهن و فولاد ایران، ساختار این مرکز تحقیقاتی بصورت کاملا خصوصی با نام شرکت فناوری و پژوهش سهند آهن و فولاد خاورمیانه (MISTR) در تاریخ 1396/2/18 در شهر اصفهان به ثبت رسید. بدنبال آن جهت مکان­یابی ستاد مرکزی شرکت (Headquarters) گزینه­‌های پیشنهادی مختلف مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به ماهیت فراسازمانی شرکت، اراضی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان بعنوان گزینه مطلوب هیات مدیره انتخاب و تفاهم­نامه مربوطه در مورخ 1397/9/14 منعقد گردید. در نهایت نیز استقرار ستاد مرکزی شرکت در جلسه مورخ 1397/11/2 شورای پذیرش و ارزیابی شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان مورد تصویب قرار گرفت. از نکات مهم دیگر می­توان به اخذ مجوز دانش بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اشاره کرد.

ماموریت
ماموریت شرکت MISTR ایجاد و فعال ساختن یک ساختار Center of Excellence (هسته دانا – شبکه توانا) با مشارکت کلیه ذینفعان از طریق تشکیل یک شبکه همکاری ملی و منطقه‌­ای (متشکل از مراکز پژوهش و توسعه، دانشگاه‌­ها، شرکت­‌های دانش بنیان، متخصصین و توانمندی­‌های سخت­‌افزاری) و همچنین استقرار پایلوت­‌های مورد نیازدر مجاورت کارخانه­‌های بزرگ فولادی کشور به منظور ارتقاء، توسعه، انتقال، بومی­‌سازی و صادرات فناوری­‌های کلیدی در حوزه آهن و فولاد است.

چشم انداز ده ساله
شرکت MISTR در افق 1407 عنوان مهم­ترین مرکز پژوهش و توسعه آهن و فولاد در منطقه خاورمیانه را احراز نموده و به لحاظ دستاوردهای علمی و فناورانه خود به منزله یک برند جهانی عمل می­‌نماید.

اهداف

  1. شناسائی گلوگاه­‌ها و مدیریت پژوهش­‌های کاربردی و توسعه­‌ای جهت افزایش بهره‌­وری در کلیه فرآیندهای صنعت آهن و فولاد
  2. مدیریت تبدیل کلیه یافته‌های مراکز پژوهشی و دانشگاهی کشور در حوزه آهن و فولاد به دستورالعمل‌های فناوری در مقیاس صنعتی
  3. مشاوره در امور فناوری و همکاری در مطالعات آینده‌ پژوهی، تدوین نقشه راه و مسائل راهبردی فولاد کشور
  4. توسعه و ابداع روش‌های فناورانه کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی، کاهش مصرف آب و انرژی و بازیافت مواد در صنایع فولاد
  5. مشارکت موثر فنی در پروژه­‌های استاندارد­سازی، خرید لیسانس، انتقال فناوری، بومی‌­سازی، صادرات دانش فنی و تکمیل زنجیره آزمایشگاه­‌ها و پایلوت­‌های مورد نیاز صنعت آهن و فولاد
  6. جمع‌آوری یا ایجاد پایگاه داده از اطلاعات توانمندی‌های سخت‌افزاری، متخصصین حقیقی، سازمان‌ها، فناوری‌های موجود و آینده و … در حوزه آهن و فولاد
  7. شناسائی و مدیریت ثمردهی ایده­‌های خلاق در حوزه آهن و فولاد
شناسه ملی
14006755008
نوع شرکت
محصولات

دارای 3 محصول

محصولات و خدمات
جاذب فسفات، کرومات و نیترات
پایداری و استحکام بالا
قابلیت بازگشت به چرخه
سطح موثر: 45 مترمربع بر گرم
ظرفیت جذب سولفور: 28/0 گرم ...
ترکیبات گوگردی در جریان‌های...
میزان آهن توتال : 82 درصد
اندیس تامبلر : 55 درصد
اندیس سایش : 28 درصد
اطلاعات تماس
موبایل
تلفن
فکس
03133931264
ایمیل
mistr.research.center@gmail.com
وب سایت
www.mistr.ir
واتس اپ
989387259698+
تلگرام
آدرس دفتر

اصفهان، شهرک علمی و تحقیقاتی، ساختمان اندیشه 2، واحد 205

آدرس کارگاه

اصفهان، شهرک علمی و تحقیقاتی، ساختمان اندیشه 2، واحد 205

مکان ما رو نقشه
گواهی نامه ها و مجوز های شرکت
پروانه-تحقیق-و-توسعه-14001205
گواهی تحقیق و توسعه
پروانه-فنی-مهندسی-شرکت-سهند
پروانه فنی مهندسی
پروانه-پژوهش-های-صنعتی-و-معدنی
پروانه پژوهش مرکز پژوهش‌های صنعتی و معدنی
گواهی-تاییدیه-شرکت-فناوری-و-پژوهش-سهند-آهن-و-فولاد-خاورمیانه
تاییدیه دانش بنیان
یک قرار ملاقات تنظیم کنید…

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

https://innotech-expo.ir/?p=6351

خدمات ارزی بانک تجارت

جهت دریافت خدمات ارزی بانک تجارت در زمینه صادرات میتوانید با شماره 09392421558 (جناب آقای دکتر مصفا) تماس حاصل فرمایید و یا در فرم زیر ، شماره موبایل خود را وارد نمایید تا ما با شما تماس بگیریم.

خدمات گمرکی

جهت دریافت خدمات گمرک جمهوری اسلامی ایران در زمینه صادرات و واردات می توانید با شماره 09392421558 (جناب آقای دکتر مصفا) تماس حاصل فرمایید و یا در فرم زیر شماره موبایل خود را وارد نمایید تا ما با شما تماس بگیریم.

پرسیدن سوال درباره فناوری و پژوهش سهند آهن و فولاد خاورمیانه

نام*
نام خانوادگی*
شرکت/سازمان
ایمیل*
تلفن تماس*
موضوع*
متن سوال یا درخواست*